31 Aralık 2014 Çarşamba

sosyete mantısı

sosyete mantısı

Hazır yufkanın güzelliklerinden bir tarif.. Ben İsviçre'de maalesef hazır yufkadan yararlanamıyorum burada yufkacılar yok Türkiye'den gelirken 1-2 kilo bavula sıkıştırabilirsem o bana kar kalıyor. Burada da tek bir yerde var diye duydum o da bana oldukca uzak bir kanton. Biz bu tarifi çok uzun yıllar önce tavada kızartarak yapardık ve nefis olurdu. Ben şimdi fırında pişirerek yaptım. Kızartarak da deneyebilirsiniz.

Fırın kabını yağlayarak dizdim oldukca küçük olduklarından kürdanla sabitleştirmeyi düşündüm baktım açılmıyorlar ekstra uğraşmama gerek kalmadı..

Ben 2 tane yufka kullandım 24 tane küçük böreğim oldu. Siz kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.

(iç harcı bildiğiniz karnıyarık harcı)

300 gr kıyma
2 tane kuru soğan
bir tutam maydanoz
1 tatlı kaşığı salça
karabiber
tuz

Kıymayı küçük bir tencereye koyalım üzerine küçük doğradığımız soğanı ekleyelim kıyma suyunu çekene kadar karıştırarak pişirelim. 3 yemek kaşığı zeytinyağ ekleyelim biraz karıştıralım. Salçasını da koyup salça kokusunu salana kadar kavuralım. Tuz ve karabiber ekleyip soğumasını bekleyelim.

Yufkayı tezgahımızda açalım önce artı şeklinde keselim her bir parçayı da 3'e bölelim 12 eşit parçamız olacak. Geniş yerlerine kıymalı harcımızdan koyalım ve gevşek olmayan rulo saralım. Sonrasında etrafında dolandırıp gül şekli verelim. Yağladığımız fırın kabına dizelim. Pişerken kurumaması için üzerine 2 yemek kaşığı zeytinyağ 3 yemek kaşığı suyu karıştırıp sürelim 200C fırında kızartalım.

1 kutu yoğurda 3 diş ezilmiş sarımsak, tuz ekleyip karıştıralım.

2 ym kaşığı tereyağ 2 ym kaşığı zeytinyağı ısıtıp 1 ym kaşığı salçayı kavuralım karabiber, kırmızı toz biber de ekleyip ocaktan alalım.

Servis tabağına böreklerimizi dizelim üzerine sarımsaklı yoğurdu en üste salçalı sosumuzu gezdirelim ince kıydığımız maydanozlar la süsleyip servis yapalım..


Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe