20 Nisan 2014 Pazar

imam sarığı pastası

imam sarığı pastası yada porsiyonluk pasta
 
Çay sofrasına yaptığım tatlılardan biri de bu sevimli pastacıklardı. İsmine çok uygun aslında görünümü çok yatkın ben çikolata sosunu çok yoğun döktüm kenarlarından taştı bence çok da yakıştı


malzemeler
4 tane yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Yumurta, şeker ve vanilyayı krema kıvamına gelene kadar çırpın. Diğer malzemeleri de ekleyip tekrar karıştırın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip karışımı üzerine döküp eşit yayın. 180C fırında pişirin. Soğuyunca çay bardağının ağzıyla kesin yuvarlaklar elde edin.
 
kreması için
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 tane yumurta sarısı
yarım su bardağı şeker
1 paket vanilya
Tüm malzemeyi çırpın. Orta ateşte karıştırarak pişirin. Mikserle 2-3 dk çırpın kıvamını alsın.
Küçük yuvarlak dilimlerden 1 tanesine krema sürün 2. dilimi kapatıp kenarlarına da kremadan sürün.
Yanlarını bolca Hindistan cevizine bulayın.
 
Tarifine göre 1 poşet çikolata sosunu pişirip pastacıkların üzerine dökün. Dinlendirerek servis yapın.
 

5 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Muhteşem olmuşlar,ellerinize sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

bu pastaya porsiyonluk demek daha mantıklı bence ablacım, ellerine sağlık nefis görünüyor ellerinden..

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık bayılırım bu pastaya herkes yapıyor ben de çileklisini yaptım harika oldu segiler...

deniz dedi ki...

Bende bu cuma misafirlerim için bu tarifi denemek istiyordum. Arasına muz dilimi koysam mı diye düşünüyordum.Ellerinize sağlık...

Mutfak Dili dedi ki...

Harika gozukuyor elinize saglik olsunş.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe