2 Ekim 2010 Cumartesi

spaetzle

Daha önce bu yemeğin kremalı tavuk tarifini verip spaetzlenin tarifi sonra demiştim. Sonra olunca tarifler hep kalıyor o dikkatimi çekti. Ve daha da geç olmadan reçeteyi paylaşmak istiyorum. Bu yemek, et ve tavuk yemeklerinin yanında makarna ve pilava alternatif oluyor. Çok lezzetli hiç de zorluğu yok akışkan bir hamur hazırlayıp 10 dk da servise çıkarabiliyorsunuz. Rendeye benzer bir aparatı var illaki şart değil kevgirden de çok rahat akıtabilirsiniz. Kepçeyle kevgire koyun üzerinden yemek bıçağı ile geçerek sıcak suyun içine akıtın. Unutmadan, spaetzlenin sebzelisi de yapılıyor  başka bir sefere onu da yaparız. Hep makarna pilav olmaz derseniz İsviçrenin bu güzel yemeğini deneyebilirsiniz. Afiyetle...
malzemeler

6 adet yumurta
450 gr un
200 ml su
1 çay bardağı irmik
tuz

hazırlanışı
Malzemeleri iyice karıştırın. (pişmemiş kekin, koyu kıvamlısı gibi olacak) Kaynatılmış bol suya bulyon atabilirsiniz yada tuz. Suyu ocaktan alın ve hızlı hızlı hamuru suya akıtın. Arada karıştırın yapışmasın. 5 dakika kadar kaynatın. Süzün. Tavada 3 kaşık tereyağını eritin (istediğiniz her hangi bir yağ) spaetzleleri içine atın ve kavurun. Mutlaka soslu bir et yemeği ile servis yapın.

dumanı üzerinde


Buda roka salatası hiç bir özelliği yok spaetzlenin yanına yapmıştım sayfaya renk versin diye ekledim :)

18 yorum:

evcilik dedi ki...

çok ilginç bir yemekmiş,mutlaka denenmeye değer diyorum,hem bir çeşit makarna hemde mantıvari bir yemek..
ellerine sağlık..
sevgiler.

Bayram Kombesi dedi ki...

Hintlilerin bir cesit cerezi var, hamurun suya atilmasi yontemi ona benziyor. Kolay gibi gorunuyor ama zor gibi de. Ellerine saglik.

Elifin Terazisi dedi ki...

Bir çeşit makarna gibi olmuş, deneyeceğim, yeni bir şey öğrendiğimde çok mutlu oluyorum. Elinize sağlık:)

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım, çok değişik bir tarifmiş, tadını da merak ettim.
sevgiler...

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Ben tembellik edip hazirini aliyorum. Almanlarda da cok sevilir ve tabii ki bizim evde de. Bir de kendim yapmayi deneyecegim. sevgiler...

modafobik dedi ki...

Aneeeeem acıktım yahuu, bu yemek güzele benziyor normalde çok seçiyimdir ama bunu yapasım geldi! :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok degisik birsey bu, daha hic gormedim. Ilk etapta patates zannettim. Ama degilmis!:) Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Sevalcim çok farklı bir lezzet elleri
ne sağlık sevgiler...

GÖNÜL dedi ki...

sevgili seval çok ilginç bir yemek çok da kolaymış mutlaka deneyeceğim
sevgiler...

özlem dedi ki...

çok ilginç ve değişik. ellerine sağlık. tadını merak ettim mutlaka yapmalıyım.

reyhandan dedi ki...

değişik bi tarif eline sağlık,rokayı çok severim onlar bari bana kalsın ha ne dersin.SELAMETLE...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Mmmmm cok guzel bi tarif olmus ,ellerine saglik canim
bunu kesinlikle denemem gerekli
makarna hamuru gibi bol yumurtali
iciesinde aceba yumurta kokusu oluyomu baya cok var yumurta

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor. Arşivinize tekrardan baktım enfes tatlar var ve et yemeklerinin yanındaki salatalar nefis rokayı birtek balıkla yerdim sizi ziyaret ettiğim günden beri roka salatası eksik olmuyor masamda:)) Rokalı makarna salatası vs nefisler canım tekrardan ellerine sağlık...

lezzet sarayı dedi ki...

sevalcim ellerine sağlık çok değişik bir şey olmuş.

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Çok ilginç bir tarif, ölçüsünü azaltarak en kısa sürede bir deneme yapmak isterim, ellerinize sağlık, sevgiler...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Sevgili yemek bir aşk urfa gerçektende tarihi açısından harika bir yer maneviyatını açısındanda huzur verici gelip görmenizi tavsiye ederim sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok ilginç ve bayada maharet isteyen bir tarif ellerinize sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

bütün yorumlar için çok teşekkür ederim iyiki varsınız :)
Banu hanımcım çok teşekkür ederim beğendiğinize çok sevindim
öznurcum istersen 5 yumurta da olabilir ben almadım yumurta kokusunu ama kişiden kişiye değişebilir tabi hassasiyet
ama 5in altında kullanma canım yumurta tutuyor çünkü

sevgiler..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe