22 Eylül 2010 Çarşamba

tarçınlı fındıklı kurabiye ve truffles


malzemeler
1 su bardağı kırılmış iri taneli çekilmiş fındık
250 gr yumuşak margarin
4 ym kaşığı pudra şekeri
yarım paket kabartma tozu
aldığı kadar un

hazırlanışı

Bütün malzemeyi karıştırıp iyice yoğurun. Ceviz büyüklüğünde koparın yuvarlayın tepsiye dizin 200C fırında pişirin. Soğuduktan sonra 1 su bardağı pudra şekeri ve 1 yemek kaşığı tarçını karıştırın Kurabiyelerin üzerine dökün.
Bu kurabiyeleri mutlaka denemenizi öneriyorum çok malzeme içermesede inanılmaz lezzetli ağzınıza daha attığınız anda kıyır kıyır dağılıveriyor. Ayşe yengemin bu nefis tarifini ailede sevmeyen yoktur ve özellikle de yaptırılır. Ben yoğururken ununu fazla kaçırmışım sıvıyağ kullanarak tekrar hamuru toparladım püf nokta olarak bilginiz olsun :) aylarca hava almayan bir kavanozda dursa bile kıyırlığını kaybetmez fırından yeni çıkmış gibi tazecik kalır. 


veee truff


Tarif pastacı Burcu'ya ait.

malzemeler
100 gr bitter çikolata,
100 gr sütlü çikolata
3 paket vanilya (ben kullanmıyorum)
200 ml  kreması (bir küçük kutu)
2 çorba kaşığı pudra şekeri
100 gr oda sıcaklığında beklemiş margarin
1 su bardağı çekilmiş badem yada fındık

hazırlanışı
Kremayı, vanilyayı ve pudra şekerini beraber kaynatın. Kaynadıktan sonra içerisine çikolataları kıyarak ilave edin  tahta bir kaşıkla karıştırarak eritin. Hazırladığınız karışımı buzdolabında en az 2 saat bekletin. Dolaptan çıkarın ve oda sıcaklığında beklemiş margarini ve 1 su bardağı çeklimiş bademi ilave edin. Mikser ile çırpın. Hazırladığınız karışımdan bir yemek kaşığıı alıp iki yemek kaşığı ile şekil verip  yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye dizin. hazırladığınız çikolataları buzdolabında 1 saat bekletin.

Bir saat sonra buzdolabından hazırladığınız çikolataları çıkarın. Yuvarlak toplar yapın. Ayrı ayrı tabaklara kakao, hindistan cevizi,  çikolata parçacıkları koyun. Ayrıca Burcu Hanım bu malzemelerlede yapılabileceğini yazmış; türk kahvesi,  esmer şeker vb. aklınıza gelebilecek birçok malzemeyi dışını kaplamak içim kullanabilirsiniz.
Hazırladığınız topları istediğiniz malzemeye bulayın. Küçük truf kağıtlarına yerleştirin. Tüm çikolatalar bitene kadar aynı işlmi uygulayın. Trufları buzdolabında muhafaza edin.

25 yorum:

Mimosa Café dedi ki...

her ikisi de nefis görünüyor gerçekten. eline sağlık sevgiler.

Canan Demirbağ dedi ki...

Kurabiye ve truf muhteşem gözüküyor,elinize sağlık..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

of of kurabiye nasıl güzel olmuş
ellerine sağlık
sevgiler

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Arkadaşım senin sayende mutfaktan çıkamıycam sanırım:)yarın misafirlerim var,ne yapsam acep diyordum,artık demiyorum.Belli oldu çünki,teşekkürler,ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuşlar cidden ,mutluğundan dolayı mutlu oldum :) öyle heyecan dolu yazmışsın ki,ben bile sevindim yani,gülücüklerini görünce :) Sonra da senin sevinmene sevindiğim için mutlu oldum :) ne güzel şey bu bir bilsen :) Çok teşekkür ediyorum canım,sevgiyle..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Kusura bakma daha çok yeni olduğu için herkese davetiye ulaştıramadım.
Birbirinden lezzetli tariflerinizi beklerim.
Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Ellerinize sağlık canım, hepsi çok güzeller

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık hepsi harika

YELDA dedi ki...

Sizinde ellerinize sağlık aslında benim ilgi alanım da bu tür tatlı,kek ,tart,pasta kurabiye türevleri yemeyide yapmayıda daha çok severim :) Şimdi bu kurabiyeyi hazır kahve saatimde gelmişken mis gibi kahvem yanıbaşımda dururken alıpta yememek olmaz dimi..Yedimmm bile :)

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

enfes görünüyor eminim o ağızda dağılıveriyordur:)))ellerine sağlık canım.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ewet en kısa sürede denemek lazım. Geyrekten ağızda dağılacak gibi duruyor kurabiyeler. Ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

gercekten süper görünüyor şuan içtiğim çayımın yanında olmasını çok isterdim
tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun
sevgiler

nesrin dedi ki...

Nefis olmuslar. Özellikle de aklim birincide kaldi. Ellerine saglik. Sevgiler...

evatolyesi dedi ki...

İkiside çok güzel görünüyor ama ben kurabiyeyi alayım:)
Sevgiler

özlem dedi ki...

harikalar. hele de o tarçın kokusu fındıkla bütünleşince nefis oluyor. ellerine sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tarçınlı ve fındiklı nefisss olmuş:)

nurseninhobileri dedi ki...

Ellerinize saglik, kurabiyeler ve truflar harika gorunuyorlar.

Selma Tasarım dedi ki...

Truff süper görünüyor ellerine sağlık

kalpkurabiye dedi ki...

ah canım benim kıyamam sana çok sevinmişsin:))
hepimizin blog idolleri var değilmi:))
ne güzel şey kavuşmak ve bennn bu trufflara kavuşmak isterdim:))

çeşnici Handan dedi ki...

Fındık ve tarçın daha ne olsun ortaya nasıl harika bir tat çıkmıştır. Ellerine sağlık canım.

yemekbiraşk dedi ki...

zamanlarını ayrıp, değerli yorumlarını bırakan bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum..
sevgiler.. saygılar..

mutfakcini dedi ki...

Tarçın bi yana dünya bi yana :) Bayılırım tarçınlı tatlara.Enfes görünüyor hepsi.Ellerine sağlık ;)

GÖNÜL dedi ki...

he iki tarifte nefis tarçınlı olanı deneyeceğim

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Ben buraya uğramayalı ne harika şeyler yapmışsın, ellerine sağlık canım. Kurabiye nefis görünüyor, sevgilerimle...

ugurbocegi1 dedi ki...

selam canimmmm
ellerine saglik nefis görünüyor kurabiyeler ve trufflar eminim tadi da öyle
canim bu yeni sayfamin adresi
http://ugurbocegi1.blogspot.com
leyla

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe