2 Haziran 2010 Çarşamba

şekerpare

kızımın 1. yaş günü menüsü 2
Aynı hamurdan iki çeşit şekerpare iki üç seferdir böyle yapıyorum. Çok daha hoş oluyor otomatikman çeşit ikiye yükseliyor. (Bu sefer çook yorulduğum için gül tatlısını yapamadım yine aynı hamurdan gül yapıyorum 3 çeşit oluyor. Çok güzel bir hamur daha öncelerde gül tatlısı yaptığımda şerbetini çekmezdi ama benim yıllanmış tarifimde :) hiç böyle zorluk yaşamadım. Çoğumuzun yaptığı bir çeşit ileriye dönük hazırlayıp yayınlayacağım benimde arşivimde olsun :)

malzemeler:
2 yumurta
3 tk fincanı pudra şekeri
3 tk fincanı sıvıyağ
2 tk kahve fincanı irmik
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya (kullanmıyorum sentetik olduğu için)
aldığı kadar un, sert hamur olmayacak/çok da yumuşak olmayacak


hazırlanışı
Tüm malzemeler yoğrulur hamur ikiye bölünür cevizden küçük parçalar koparılır yuvarlanır tepsiye dizilir ortalarına fındık batırılır. Diğer hamurdan da  cevizden küçük parça koparılır oval yapılır üzerine yumurta sarısı sürülür çatalın tersiyle hafif bastırılır. Aynı tepsiye konur 200 derece fırında pişirilir.


şerbeti için
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
yarım limon suyu


şeker suda eritilir kaynama noktasından sonra 20 dk daha kaynar limon suyu eklenir 5 dk daha kaynatılır. şekerpare soğuk şerbet sıcak olarak üzerlerine dökülür. ovallerin üzerine çekilmiş fıstık serpilir.




1 yorum:

Unknown dedi ki...

canim harika gorunuyorlar yaaa denemek isterim de beynim durmus vaziyette, malzemelerde TK ne anlama geldini sôylermisin? bloguma yazarsan sevinirim. tskler !:)Yan

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe