6 Haziran 2010 Pazar

çerkez tavuğu ve pancar salatası

Kızımın doğum günü partisinden menü 6
Çerkez tavuğu en sevdiğim mezelerden biridir. Tarifi annemden, yapımı da o kadar zor değil ama tadı mükemmel.

malzemeler
1 küçük boy tavuk
1 su bardağı ceviz içi
3 dilim bayat ekmek içi
3 tatlı kaşığı tozkırmızı biber
2 tatlı kaşığı karabiber
2 ym kaşığı zeytinyağ
1 avuç maydonoz yaprağı
3 tane sarımsak
tuz

hazırlanışı
Tavuk haşlanır etleri küçük küçük parçalara ayrılır servis tabağına alınır. Islatılıp sıkılmış ekmek içi, ezilmiş sarımsak,  z.yağ ve çekilmiş ceviz içi karıştırılır baharatları tuzu eklenir tavuk suyu azar azar eklenerek boza kıvamına getirilir. Tavukların üzerine yayılır bıçakla düzeltilir. Maydonoz yapraklarıyla süslenir.

kırmızı pancar salatası

daha öncelerde de yaptığım bu salatanın tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

esra dedi ki...

Çerkez tauğu salatasını deniycem...bayat ekmekler değerlenmiş olur hiç değilse..çarpılıcaz diye korkuyorum bir gn beyet ekmekler yüzünden..eline sağlık canım görüntüsüde gzel tadıda güzeldir eminim...pancar salatası renginden kazanıyor zaten ilk bakışta:))

yemekbiraşk dedi ki...

ahhh o bayat ekmekler çook çabalıyorum ama yine de çöpe utanarak ve üzülerek söylüyorum malesef gididyor bazen parka kuşlara götürüyorum bazen göle balıklara gidiyor bazende dilim varmıyor..... çerkez tavuğu benim çok sevdiğim bir meze umarım sende beğenirsin :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe