20 Nisan 2010 Salı

barbi pasta

Arkadaşımın kızı için yaptığım ilk barbi bebek pastası. Şeker hamuru beni her zamanki gibi yine zorlamıştı. Ama çok beğenilen çok iltifat alan bir pasta olmuştu. Böyle oluncada mutlu olmamak mümkünmü?
 3 tane 26 cm lik kalıpta pişirilmiş pastadan oluşuyor. Ara katları pastacı kreması ve karışık meyve, pandispanyanın ıslatılması meyve suyu ile. Dış kaplaması kremşanti. Ve nihayet şeker hamuruyla buluşması, istediğiniz şekilde elbisesini hazırlayabilirsiniz. Geçenlerde saydım 10 tane barbi bebek yapmışım hepsinide büyük bir zevkle yaptım sevdiğim arkadaşlarımın kızlarına. Ama mutluluklarını görmeye değerdi, küçük hanımların. Darısı benim kızımın başına. Hatta aile dostlarımız Mürvet ve Uğur kendi aile bloglarında http://www.myfamilykaraca.blogspot.com/
teşekkürlerini tekrar dile getiriyorlar bende inanılmaz mutlu oldum tabi. (Değmezmi Bir on tane daha barbiye :)

pandispanyası için:
5 yumurta
5 tk fincanı un
5 tk fincanı şeker
kabartma tozu
isteğe bağlı vanilya

üst kaplaması için:
2 pk kremşanti tarifine göre hazırlanmış

 pastacı kreması için:
 500 gr süt
1su bardağı toz şeker
1 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı buğday nişastası
3 yumurta sarısı
1 ym kaşığı margarin
1 pk vanilya


pastacı kreması hazırlanışı:


Bütün malzemeyi soğukken tencereye koyalım ve devamlı karıştırarak (puding gibi) pişirelim. Piştikten hemen sonra içerisine kıvam vermesi için  margarin ilave edip çırpalım. Hazırladığımız kremayı devamlı karıştırark soğutalım


pandispanya hazırlanışı:
yumurta şeker vanilya şeker eriyene kadar çırpılır. Ben krema kıvamına gelene kadar çırpıyorum güzel kabarması için. Elenmiş un, kabartma tozu eklenir üzeri göz göz olana dek çırpılır. Kalıbı hafif yağlayıp yada fırın kağıdı konup 20 dk 180 derecede pişirilir. Pişirme süresi fırınına göre değişebilir. Pişip pişmediği kontrol edilmelidir.(Sonraki barbilerde tek kalıp kullandım. Fırın tepsisi tamamen yeterli oldu.) Pandispanyaları tıraşlayıp yemektabağı, pasta tabağı, kahve tabağı ölçü olarak kullanılıp kesilir. her bir parça ikiye kesilir araları meyve suyuyla ıslatılır krema sürülüp meyve parçacıkları serpiştirilir. büyükten küçüğe üstüste konur ve dış kaplaması şantiyle yapılır. Elbisesi zevke göre hazırlanır. Barbiyi pasta tamamen hazırladıktan sonra strece sarıp yerleştirdim pastanın ortasından, sonra şeker hamurunu giydirdim.




.

1 yorum:

esra dedi ki...

Tek kelimeyle harika canım...bENDE HABİRE PASTA MALZEMELERİ ALIP BİR KENARA KOYUYORUM EN SON BEBEK ARABASIYLA MERDANE ALDIM BLOGCU BİR ARKADAŞA BEBEK KURABİYESİ YPICAM İNŞ..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe